Vragen over je VGZ zorgverzekering? Neem dan contact op met de klantenservice van VGZ

Op het moment dat je gezond bent en geen zorg nodig hebt, dan maakt het in wezen niet uit welke zorgverzekering je neemt. Waar mensen dan ook vaak op letten is de premie van het basispakket. Hoe goedkoper hoe beter. Maar als je wel een klacht hebt, dan is het soms beter om heel gericht te kijken naar welke zorgverzekering het beste bij je past. Als je bijvoorbeeld een slecht gebit hebt en dus vaak ook bij de tandarts op de stoel moet zitten, dan doe je er goed aan om een pakket te nemen waarbij de tandartskosten vergoed worden. De tandarts zit namelijk niet in het basispakket, dus als je je wilt verzekeren voor tandarts kosten, dan zal je een extra premie moeten betalen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor wanneer je een brildrager bent of wanneer je gebruik maakt van een hoortoestel. Sommige zorgverzekeraars vergoeden (deels) de aankoop van een bril of hoortoestel en andere zorgverzekeraar doen dit niet. Daarom is het altijd belangrijk dat wanneer je niet 100% gezond bent, om dan vooral wel goed te kijken naar de pakketten van de verschillende zorgverzekeraars. Mocht je uiteindelijk bij VGZ terecht komen en vragen hebben, dan kun je natuurlijk altijd even contact opnemen met de klantenservice van VGZ. Je kunt als klant contact opnemen met de klantenservice van VGZ, maar ook als je niet klant bent, dan kun je natuurlijk al je vragen stellen aan de klantenservice van VGZ. Je kunt bellen op werkdagen tussen 8:00 en 20:00 en op zaterdag kun je bij de klantenservice van VGZ terecht tussen 9:00 en 13:00. Je kunt op de website van deklantenservice.nl terecht voor alle contactinformatie. Je vindt hier het telefoonnummer van de klantenservice van VGZ, maar ook andere contactdetails zoals:

  • Het webadres van de website
  • Het telefoonnummer voor collectief verzekerden
  • Het telefoonnummer waar je mee kunt bellen vanuit het buitenland
  • De VGZ gezondheidslijn

De voordelen van deklantenservice.nl

Mocht je het telefoonnummer van de klantenservice van VGZ nodig hebben, dan is het verstandig om het nummer via de bovenstaande website op te zoeken. Dit is verstandig omdat je dan dus ook direct alle andere telefoonnummers te zien krijgt. Daarnaast hoef je niet zelf op de website van VGZ rond te zoeken. Je kunt gewoon via deklantenservice.nl zoeken naar het telefoonnummer van de klantenservice van VGZ via de zoekmachine. Meer is er niet nodig. Daarnaast is er nog een ander voordeel, want als je via deze website het telefoonnummer van de klantenservice van VGZ opzoekt, dan zie je ook meteen een transcript van het keuzemenu dat je kunt verwachten. Als je dus precies weet wat je wilt vragen en uit het transcript van het keuze menu blijkt dat je daarvoor op toets 3 moet toetsen, dan kun je de uitleg van menu 1 en 2 overslaan en direct op drie toetsen. Dat bespaart je natuurlijk een hoop tijd en enige belkosten. Tevens zie je op deze site ook wanneer je kunt bellen, tussen welke tijden en op welke dagen, en je ziet hoeveel het moest kosten. Je weet dus precies waar je aan toe bent.

Contact opnemen met VGZ

Contact opnemen met de klantenservice is verder erg gemakkelijk. Je kunt voor eenvoudige vragen je vraag richten tot Roos, de automatische klantadviseur. Heb je een complexe vraag of wil je gewoon een medewerker spreken, dan kun je natuurlijk ook een daadwerkelijke medewerker van de klantenservice spreken. Verder kun je de klantenservice natuurlijk ook op andere manieren bereiken. Deze opties zijn:

  • Het sturen van een brief
  • Het sturen van een e-mail
  • Via Facebook of Twitter