Wat is zendesk?

Als jij je klantenservice wilt verbeteren, niet alleen voor je klanten maar ook voor je helpdeskmedewerkers, dan is zendesk de oplossing. Goed klantencontact is van belang om klanten aan je te binden. Het is daarom belangrijk om verschillende contactmogelijkheden te bieden. Om al die contactopties goed te beheren, is er zendesk. Hiermee kun je alle klantcontacten in één systeem beheren en hoef je niet te schakelen tussen verschillende kanalen. Ook houd je per klant een duidelijk overzicht, zodat klanten geen informatie hoeven te herhalen. Zo breng jij je helpdesk naar een hoger plan!

Oplossing van zendesk

Als bedrijf wil jij ervoor zorgen dat het voor klanten zo eenvoudig mogelijk is om contact met jou op te nemen. Het lastige voor jou is alleen dat mensen verschillende voorkeuren hebben, ze kunnen de voorkeur geven aan:

  • e-mail
  • WhatsApp
  • chatfunctie via de website
  • telefoon

En dat is wat zendesk zo handig maakt. Voor jou of jouw helpdeks is het lastig om al deze verschillende kanalen te beheren. Het betekent bijvoorbeeld dat ze veel schermen open moeten hebben staan. Heeft iemand al iets gevraagd via mail en hij komt daar later via WhatsApp op terug, dan heb jij dit niet meteen paraat. Dat is erg onhandig, zowel voor de klant als de helpdesk. Met zendesk kun je verschillende communicatiekanalen in één systeem beheren! Zo hoef je nooit meer te schakelen tussen verschillende schermen. Je krijgt bovendien een overzicht per klant. Hierin vind je de verschillende contactmomenten die er zijn geweest, zodat je relevante info direct terug kunt vinden. Ook heb je alle bekende contactgegevens van de klant er staan. Vraagt deze via WhatsApp om een factuur, dan kun jij die vanuit hetzelfde scherm heel gemakkelijk mailen. Klanten kunnen op deze manier dus sneller en beter geholpen worden en helpdeskmedewerkers zijn minder tijd kwijt per klant en houden meer overzicht. Dat maakt zendesk tot voor veel bedrijven een heel handige oplossing!

Contact met collega’s

Niet alleen het contact met klanten verloopt via dit systeem heel eenvoudig, helpdeskmedewerkers kunnen via zendesk ook snel collega’s bereiken. Heeft een klant bijvoorbeeld een vraag over hoe snel de bestelling geleverd wordt, dan kan er vanuit de klantomgeving een ‘side conversation’ gestart worden met een collega van de verzendafdeling. Zo blijft het overzichtelijk welke berichten van collega’s op welke klanten betrekking hebben. En je kunt dit gemakkelijk nog weer eens controleren. Ook dit bespaart heel veel tijd en maakt het werk van de klantenservice een heel stuk gemakkelijker. Medewerkers vinden het werk daardoor leuker en doordat alles sneller en gemakkelijker werkt, ben je minder FTE kwijt aan de klantenservice. Zendesk is daarom echt een aanrader om te gebruiken! Heb jij hier interesse in, neem dan eens contact op met byteleaders. Zij zijn de Nederlandse partner van dit systeem en hebben veel ervaring met het implementeren ervan. Door hun ruime ervaring met klantenservicesystemen, weten zij hoe je deze het best in kunt richten om de ervaring voor klanten en medewerkers zo prettig mogelijk te maken. Als jij ook met zendesk zou willen gaan werken, vraag byteleaders dan eens hoe dit in jouw bedrijf toegepast zou kunnen worden!

Lees meer…